Organisering af Bestyrelsen
Bestyrelsen har delt sine aktiviteter op i fire områder. Hver bestyrelsesmedlem deltager i flere grupper, som hver har udpeget en tovholder. Her er en oversigt over grupper og tovholdere - Find evt. kontaktinfo på siden Bestyrelsen:
Om Bestyrelsens arbejde
Bestyrelsen har aktiviteter indenfor de fire ovennævnte arbejdsområder. Vi yder bisidning til medlemmer, der har behov for hjælp ved møder med myndighederne. En af de andre aktiviteter, som har direkte kontakt til medlemmer, er vores arrangementer, hvoraf langt de fleste er foredrag, der har til hensigt at øge medlemmernes viden om autismerelaterede forhold.
Vi er aktive i mange råd og udvalg for at udbrede kendskab til autisme, autister og relaterede emner samt at sikre de bedst mulige forhold for autister og deres nærmeste familie. Vi er repræsenteret i:
Vi søger løbende at blive repræsenteret i flere organer. Gennem disse råd og udvalg har vi mulighed for at sætte autister og autisme på dagsordenen.
Vores information sker primært gennem denne hjemmeside samt vores Facebook-side, og Facebook-gruppe for medlemmer: www.facebook.com/groups/autismeforeningkbhfrb/
Bestyrelsesarbejdet faciliteres af vores sekretariatsgruppe, som sætter møder op med 2-3 måneders mellemrum, styrer vores økonomi og søger om støttemidler. Hver af de fire arbejdsgrupper afholder desuden selvstændige møder – tilpasset hvert områdes behov.
Alle bestyrelsesmedlemmer er frivillige og arbejdet tilrettelægges med respekt for hvad hvert enkelt medlem har tid og ressourcer til at bidrage med.
Opdateret marts 2023